óvodapedagógus, tanító, magyar műveltségi terület
és római katolikus hitoktató
Család/szabadidő
A férjemmel és három iskolás lányommal Szegeden élünk. Szabadidőmben szeretek alkotni, kertészkedni, énekelni, játszani, olvasni és kirándulni.
Tanítási módszereim
Az óvónői tapasztalataimat az iskolában is kamatoztatom: könnyedebb óvoda-iskola átmenetet biztosítok a gyermekek számára; a mondókákat és mozgásos játékokat az olvasás szolgálatába állítom; a spontán játékok során felismert helyzeteket tudatosan beépítem a tanulási folyamatba. Az óvodában alkalmazott téma szerinti foglalkozások természetes módon átvezetnek az iskolás projektmódszerhez.
A tanítás során arra törekszem, hogy a gyerekek minél aktívabban kapcsolódhassanak be. Ebben nagy segítségemre vannak a kooperatív tanulás eszközei, melyekkel kisebb csoportokban tudunk hatékonyan és élvezetesen tanulni, miközben az együttműködési készségek is fejlődnek. Fontos, hogy a gyerekek sokat mozoghassanak és tapasztalatokat szerezhessenek. Ehhez játékokat, mondókákat és dalokat is használok. A mindennapi beszélgetőkör segíti az ön- és társismeretet, a közösségépítést, a bizalmi légkör megteremtését, az agresszió csökkentését, illetve mintát ad a kapcsolatteremtésre.
Gyerekek
Mottóm
Gyermekkori élményeimet igyekszem a gyerekeknek átadni és a nevelésükre fordítani: boltosjáték, kuckóépítés, kiállítás rendezés, bábozás, dramatikus játékok.